mandag den 28. september 2009

Telegram 3

Det er blevet efterår. Hvis jeg ikke havde den helvedes allergi ville jeg være lykkelig. Hvis jeg var lykkelig ville jeg være lykkelig, men er jeg bange for, også ligeglad. Hvem gider måle alt muligt når man er midt i en utrolig vægtløs væren?

Jeg har hentet rensetøj
(Det passer ikke - det er bare en besked jeg altid har drømt* om at skrive. Lidt ligesom at kunne sige at man har læst Heidegger. Man læser manden for at kunne sige at man har læst noget gyldent og stort og læsningen er i sig selv fortjenstfuld. Noget man får en grønspættemedalje for. Heidegger er sildesalat. Heidegger skal hænge som en skalp i bæltet. Heidegger er et trylleord. 'Som jeg forstod Heidegger' er simpelthen en genial sætning. Den kan bruges som det helt store brilliante bluffnummer på morgenværtshuset eller i studiekredsen.)

* Jeg bruger altså ikke renserier til noget som helst.
Bare tanken om de ækle væsker giver mig røde knopper.