lørdag den 10. oktober 2009

Jeg skriver udelukkende dette fordi min lungebetændelse ikke vil lade mig sove

Og nu har jeg nærmest skrevet hele skriftligheden i overskriften, så hvad skal brødteksten så handle om?
Har jeg brokket mig over snottet der siver ned i lungerne?

Hvad med mine overvejelser over muligheden for at snottet rent faktisk udspringer fra lungerne? Har jeg cystisk fibrose? En tumor i højre lunge? Almindelig lungekræft?

Har jeg før været inde på den ret mikroskopiske chance/risiko for at jeg har punkteret højre lunge, men bare går videre i verden som en fandens karl der tappert klarer alle former for smerte? Hvor længe gider jeg egentlig blive ved med at brokke mig over disse trivialiteter?

Er jeg rask i overmorgen og har (ved et trylleslag eller almindelig begyndende alzheimer) glemt alt om hvor enormt irriterende sådan en lungebetændelse er hver gang den plager mig?

Hvordan kan det være at jeg, selv om jeg har haft syv-otte* lungebetændelser, ikke nogensinde er forberedt på hvor ubehageligt det er at hoste lungerne op og få fibersprængninger i de muskler der burde hjælpe mig med at få snottet (sekretet er et mere poetisk ord end snottet) op af lungerne og videre ned i koppen der dagligt bliver fyldt to gange med en mellemting mellem gulligt-grønligt snot og hvidt skum ala en stjernebaristas mest fuldendte kaffeblomst på toppen af den ruinerende supersnoppekaffe jeg ellers holder så meget af.

*antallet af lungebetændelser er ikke bogført og er derfor et rent gæt. Er jeg lungebetændelsesbefængt sætter jeg nok antallet lidt vel højt. Det modsatte gør sig sikkert gældende i lungebetændelsesfrie perioder.
Jeg kan forresten forsikre læseren om at jeg ikke har lavt imunforsvar pga. HIV eller AIDS. Mit lave imunforsvar grunder sig i min rygning og det faktum at min lejlighed vender direkte ud mod Jagtvej, hvoeved jeg optjener en overvældende mængde partikler fra især dieselbiler.